Browsing Category

Mitt Instagramflöde | 2012

April 2, 2017

Jag har tyckt att det varit så roligt att kika tillbaka i min Instagram-historik och här kommer del 3, eller rättare sagt år 3 med Instagram. Jag gick på många spelningar och reste en hel del detta år. Såg Kent 10 gånger, Coldplay 3 gånger och Jonathan Johansson 4 gånger. Sjukt egentligen.

Länder jag besökte var Portugal, USA x3, Aruba, Kanada, Finland, Danmark och Tyskland.

Tidigare inlägg om mitt Instagramflöde:

Mitt Instagramflöde 2010
Mitt Instagramflöde 2011

nyår
captiva

Året inleddes i Cape Coral, Florida. Min familj var där tillsammans med min mammas kusins familj. Vi hyrde en båt och hängde en eftermiddag vid North Captiva.

strongbow
shopping

Jag drack Strongbow (<3) och shoppade en hel del grejer. Älskar Ralph Laurens strumpor vilket det blev många av.

world of harry potter
gryffindor

Sista delen av resan spenderades på Universal Studios i Orlando och det bästa av allt var The Wizarding World of Harry Potter! Soundtracket spelades överallt och det var som att man var i Hogsmeade och jag blev så rörd. Det fick bli en Gryffindor-halsduk med mig hem.

emmae
snö

Jag förstår inte varför jag inte lockar håret oftare. Min gata var i alla fall fylld med snö.

fest
emmae

Jag älskar och har alltid älskat att anordna fester så jag hade en del sådana i min lägenhet vilket var uppskattat!

lägenhet

Bodde i den perfekta lilla ettan vid Vasaparken och mina hyllor blev populära bland mina vänner som hälsade på då och då.

vin
vasastan

Jag fyllde 20 och förevigade mitt första Systembolagsköp på bild. Tyvärr fyllde jag 20 en söndag så jag handlade detta vin på en måndag och möttes av finaste solnedgången på väg hem.

kentpress

Senare på våren blev jag inbjuden på Kents pressrelease på Berns. Det var verkligen fantastiskt. Tog lite töffa bilder på dem efteråt.

hemma

Ja, jag hamnade i Metro haha.

björk
jocke b

Allt detta år handlade om Kent. Helt galet egentligen. Tror jag såg dem live minst 10 gånger denna vår + sommar.

waldersten
kent-vin

Självklart köpte jag Walderstens bok som bandet + Waldersten signerat. Även Kentarnas viner som var så fina och goda!

vega
sami

Jag reste till Köpenhamn för att se Kent på Store Vega.

lokomotivet
kent-shop

Sedan åkte jag hem till Stockholm för att se dem på Cirkus för att några dagar senare roadtripa till Eskilstuna. Där blev vi nr 6 + 7 i kön. Kent hade även en pop-up-butik i stan som vi besökte.

kent
plektrum

rain
london

Jag reste med en kompis till London för att främst se Coldplay på Emirates Stadium men också för att turista i staden.

hammersmith
svenska skolan

Vi åkte förbi min gamla skola som jag gick i när jag var 9-12 år. Svenska Skolan i london.

ferry road
platform

Sedan gick vi förbi ett av de hus jag bodde i för att sedan ta oss vidare till Kings Cross och Platform 9 3/4.

coldplay
coldplay2

Dagen efter var det dags för Coldplay och vi stod såklart längst fram.

garden party
kent

Några veckor senare hamnade vi i Helsingfors för att se Kent på Garden Party.

hässleholm

I juli spontanbokade jag biljett till Kent i Karlshamn. Jag övernattade på Hässleholm tågstation och tog först tåget hem efter spelningen.

niagarra falls
toronto

Min familj reste på en riktigt lång resa under juli-augusti. Vi började i Niagara Falls samt Toronto.

coldplay toronto
coldplay

Mamma och pappa överraskade mig och min bror med att se Coldplay som hade spelning där under samma period. Jag grät nog när jag fick reda på att vi skulle se dem. Så jag såg alltså Coldplay 3 gånger denna sommar.

aruba
lacoste

Vi spenderade därefter tolv dagar på Aruba där jag letade förgäves efter ett par neutrala flip flops.

new york city
central park

Resan avslutades i min favoritstad New York och det var varmt.

malmö
kent malmö

Jag spontanåkte till Malmö för att se Kent i Pildammsparken. Så himla bra!

stockholm
tillbaka till samtiden

Cornelia hälsade på mig och vi såg Kent på sjöhistoriska. De spelade Cowboys och vi grät som barn. Vi hittade även omslaget till Tillbaka Till Samtiden i en bok på Fotografiska.

Jonathan Johansson
jonathan johansson

Förutom Kent och Coldplay var det Jonathan Johansson som gällde. Jag och Cornelia såg honom live lite här och var och hjälpte till med att sälja Merchandise åt honom i utbyte att få se han live gratis. Vi åkte till och med till Berlin för att se honom! Det är en av mina bästa resor någonsin.

hard rock cafe
Strawberry Daiquiri

Vi promenerade, shoppade, besökte zooet och drack drinkar.

snöoväder
jag

Dagen innan jag skulle träffa den första person jag någonsin blev riktigt kär i var det snöoväder i Stockholm. Man såg knappt husen i stan.

hjärta
boracay

Jag blev kär och min familj reste till Manila och Boracay över julen.

hong kong

Vi gick på massage och reste sedan till Hong Kong för att fira in det nya året – 2013!

tulpaner

Tjugofem!

Idag fyller jag 25 år. Det är helt sjukt egentligen. Tiden bara rusar iväg och här är jag, halvvägs 50 eller vad man nu brukar säga. Igår hade jag Sandra och Felicia över på middag vilket var supermysigt. Vi drack G&T, åt spring rolls…

March 11, 2017
Inspiration Vardag

Måndagspepp!

Självklart blir veckans första dag lite roligare med lite måndagspepp! Jag hade världens härligaste morgon. Jag steg upp 6.10 och tog sedan bussen 7.44. Hade alltså all tid i världen att göra mig i ordning samt äta frukost i lugn och ro framför Nyhetsmorgon.…

January 16, 2017
kaffestund
Vardag

Kaffestund på årets första lördagsmorgon!

Zoegas skånerost + Moccamaster är den absolut bästa kaffekombinationen enligt mig. Att dricka kaffe på morgonen är typ min heliga stund, detta då exempelvis kontorskaffe brukar vara för svagt och blaskigt för min smak. Jag behöver därför dricka kaffe hemma det första jag gör på…

January 7, 2017
emma eriksson

Lugn Söndag

Idag har jag haft en lugn söndag då jag kom hem strax innan tolv inatt. Fotograferade nämligen ett bröllop igår, det sista bröllopet för säsongen. Sneak peeks kan ni se här. Jag har under förmiddagen dammsugit och torkat alla golv samt tvättat. På eftermiddagen…

September 25, 2016
Stockholm Vardag

Selma Deli i Norra Djurgårdsstaden

Jag kan verkligen inte jobba hemifrån alltid, speciellt inte under grupparbeten eller när något verkligen behöver göras. Då sitter jag hellre på ett kafé och jobbar. Selma Deli är ett gulligt litet kafé i närheten där jag bor med röda träbord och fantastisk interiör…

September 15, 2016
djurgården stockholm

Sjunde september

Hej och godmorgon! Idag vaknade jag lite tidigare än vanligt för att försöka vänja mig inför praktiken. Jag är vanligtvis en morgontrött person och tänker att om jag lägger mig tidigare på kvällen så kommer jag upp tidigare på morgonen. Det är en del…

September 7, 2016

Vecka 36

Ja, nu har måndagen redan varit men tänkte ändå skriva ned hur min vecka kommer att se, mest för att påminna mig själv. Måndag: Skolan hela dagen och posta Tradera-vinster. Nya Onlinemarknadsförarna började även idag. Tisdag: Jobba med examensarbete hemma hos Gabriella i hennes…

September 5, 2016
lugn helg norra djurgårdsstaden lägenhet

Vecka 18, 2016

Ja, vecka 18. Det var den sista veckan på praktiken. Sorgligt och skönt. Jag trivdes väldigt bra men ibland kan det vara skönt att ta en liten paus och ventilera lite grann. Vi avslutade vår praktikperiod med fika på kontoret, där jag och Sarah…